Eğitimde pozitiflik, pozitif psikolojinin ve ilgili alanların ilkelerini eğitimle birleştirir. İnsan refahı için altı unsurun (olumlu duygular, katılım, olumlu ilişkiler, anlam, başarı ve sağlık) gerekli olduğunu savunan refah teorisine dayanmaktadır. Melbourne Üniversitesi Eğitim Enstitüsü'nden Michelle McQuaid önde gelen savunuculardan biridir. Pozitif eğitim, öğrencilere değerleri, karakteri ve sosyal becerileri öğretmenin yanı sıra, öğrencilerin kişisel hedeflerini oluşturmalarına ve onlara ulaşmalarına yardımcı olmanın önemini vurgular.
Hareket tüm dünyada ilgi görüyor. Onun hedefleri şunlardır:
Erken çocukluk eğitiminde çocuğun büyüme ve gelişimine yönelik olumlu yaklaşım, öğretmenin tutum ve öğretime yaklaşımından derinden etkilenebilir. Öğretmenler, özellikle çocuğun gelişim yıllarında olumlu bir öğrenme ortamının teşvik edilmesinde etkilidir. Öğrenciler için bir destek sistemi sağlarlar. Onları hedefler belirlemeye ve bu hedeflere doğru çalışmaya, özgüvenlerini ve motivasyonlarını geliştirmeye teşvik ederler.
Öğretmenler öğrencilere büyük hayaller kurmaları için ilham verir. Bu onlara kendi çabalarıyla hayatlarını değiştirebileceklerini ve çevrelerindeki insanların hayatlarını olumlu yönde etkileyebileceklerini gösterir. Çocuklarla ilgilenen ve onları destekleyen bir merkeze gitmek onların gelecekteki başarılarını önemli ölçüde etkileyebilir.
Çocukluk eğitiminde olumlu bir düşünce yapısı oluştururken bağlam çok önemlidir çünkü her aile gibi her çocuk da farklıdır. Başarılar ve başarısızlıklar öğretmenlerin çocuğun ve ailesinin gözünde nasıl itibar bulduğuna bağlıdır. Öğretmenler çocuklarla etkileşimde bulunurken dikkatli ve gözlemci olmalıdır. Bu onların her çocuğun zihinsel ve sosyal ihtiyaçlarını anlamalarını sağlar.
Olumlu bir sınıf ortamı oluşturmanın ilk adımı, her öğrenciyi ve ailesini kişisel olarak tanımaktır. Nasıl büyüdüklerini, nasıl iletişim kurduklarını ve nasıl bir insan olduklarını anlamak hayati önem taşıyor. Öğretmenler, bireysel olarak onlarla konuşmaya ve onların özel ihtiyaçlarını anlamaya zaman ayırarak her öğrencinin büyümesini ve gelişmesini destekleyebilir.
Uygulamalı etkinlikleri sınıfa dahil etmek, olumlu bir öğrenme ortamını teşvik etmenin bir yöntemidir. Çocukların uygulamalı aktivitelere katılmasını sağlamak, onları eğlenirken öğrenmeye teşvik etmek için harika bir yaklaşımdır. Çocukların bu şekilde öğrenirken dikkat etme ve bilgiyi hatırlama olasılıkları daha yüksektir.
Pozitiflik aynı zamanda çocuklara kendi kendilerini düzenlemeleri için ihtiyaç duydukları araçları vermek ve sınıfı hoş karşılanan bir yer haline getirmekle de ilgilidir. Bunu yapmanın birkaç yolu vardır:
Sağlıklı büyüme söz konusu olduğunda, çocuklara yargılanma ya da reddedilme endişesi olmadan kendileri olabilecekleri güvenli bir yer vermek çok önemlidir.
Erken çocukluk eğitimindeki olumlu pekiştirme de hayati öneme sahiptir çünkü çocuğun büyümesi ve gelişimi üzerinde uzun vadeli bir etkiye sahip olabilir. Avustralya okullarında Pozitif Eğitimi araştıran Chris Dawson ile yapılan röportajlardan elde edilen kanıtlar, bu ortamların çocukların gelişimine ve öğrenimine fayda sağladığını göstermektedir.
Öğretmenler sınıflarını öğrenciler için daha çekici hale getirebilirler.
Erken okul yıllarında daha iyimser bir müfredat kullanmak, çocukları gelecekteki başarıya hazırlayabilir.
Çoğu küçük çocuk ileri düzey karakter nitelikleri için entelektüel açıdan yeterince yetkin olmasa da, birçok temel karakter gücü çok erken bir aşamada yaratılır.
Mutluluk, genç yaşlardan itibaren sevgi, coşku ve umut gibi olumlu karakter özellikleriyle bağlantılıdır. Bebek ile bakıcısı arasındaki bağ, sevgi ve iyimserliğin gelişebileceği temeli oluşturur. Bir bebek bakıcısıyla erken dönemde güçlü bir bağ kurarsa, sağlıklı bir yetişkine dönüşme olasılığı daha yüksektir.
Rol modelleme, başkalarını izleyerek öğrendikleri ve rol modellerinde olumlu özellikler olarak gördüklerini içselleştirdikleri için çocuklara olumlu özellikleri etkili bir şekilde aşılar.
Çoğu küçük çocuk minnettarlığı ifade etme konusunda duygusal ve entelektüel yeteneğe sahip değildir ancak şefkat ve iyimserlik gösterebilirler. Bu nedenle, küçük bir çocuktan minnettarlık göstermesini beklemek, onlara öncelikle bu beceriyi öğretmeden mantıksızdır.
Pusula Anaokulu gibi olumlu eğitim programları gençlerin en iyi niteliklerini geliştirmelerine yardımcı olabilir. Gençlerin kişiliklerindeki bazı olumlu özelliklerin, onların zihinsel sağlıkları üzerinde daha doğrudan bir etkiye sahip olduğu gösterilmiştir. Kalıcı mutluluk ve başarıyı yakalamak için belirli nitelikleri geliştirmek önemlidir.
Karakter özellikleri yetiştiğimiz çevreye göre şekillenir. Karakter özellikleri teorik olarak en azından öğretilebilir ve deneyim yoluyla kazanılabilir.
Bu Haberi Paylaş